Joulutunnelmaa vähemmän alleviivaavasti

keskiviikko 15. marraskuuta 2017



Olin tässä joku aika sitten valokuvaaja Krista Keltasen ja sisustustoimittaja ja stailisti Jonna Kivilahden stailaus- ja valokuvausworkshopissa. 
Olen haaveillut heidän kurssilleen osallistumisesta siitä asti, kun he ovat niitä järjestäneet. Aina on vain ollut jotain. Nyt pääsin osallistumaan workshopiin ja olin jo etukäteen aivan innoissani. Kurssi järjestettiin nimittäin yhden lempi sisustusliikkeeni showroomilla. Kuvista helposti tunnistaakin, että kyseessä on tietysti Nougat. Tila on todella inspiroiva ja täynnä sävymaailmaltaan ja tyyliltään yhteen sointuvia tuotteita, eli täydellinen ympäristö siis stailauksiin ja kuvaamiseen. Päivä oli todella harmaa ja pimeä, mutta sitäkin tunnelmallisempi. 



Kokosin tähän muutamia kameraan kussilla tallentuneita otoksia. Valokuvauskurssin jälkeen kuvia katsoo tietysti erityisellä tarkkuudella. Teknisesti osassa kuvista olisi viilattavaa, mutta koska kyse oli kokeiluista, en jaksa nipottaa ja julkaisen ne tunnelmaan vedoten. Edelleen kuvaamisessa minulle tärkeintä onkin juuri tunnelma. Näissä kuvissa on sellaista vähemmän alleviivaavaa joulutunnelmaa, joka tässä vaiheessa marraskuuta on juuri sopivasti




Olen ehdottomasti jouluihminen, hulluksi en silti tunnustaudu, ainakaan enää.  Jouluihmiseksi tunnustautuminen liittyy minulla ennen kaikkea fiilistelyyn. Ylimääräinen hössötys vähenee joka vuosi, ja olennaisin eli minulle läheiset ihmiset ja tunnelmointi ovat ne asiat, jotka korostuvat. Kotonakin joulusisustukseni mukailee näiden kuvien tunnelmaa. 



Juhlavuus ja koristelukin kuuluvat toki jouluuni, mutta se ei tarkoita mitään tingeltangeleita ja tonttuarmeijaa.
Meiltä löytyy kotoakin jouluna samoja elementtejä kuin näissä kuvissa; lyhtyjä, kukkia, kultaa ja hopeaa.
Vietimme viime jouluna ensimmäisem kerran jouluaatton omassa kodissa oman perheen kesken ja lähdimme sukulaisten luo vasta seuraavana päivänä.
Rentoutuminen, yhdessä läheisten kanssa saman pöydän ääreen kokoontuminen, herkuttelu ja rentoutuminen, siinä ovat ne asiat, joista minun jouluni tulee tänäkin vuonna koostumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!